a girl can dream

Jag har suttit och suktat lite. Jag vill vara rik, så jag kan köpa mig alla dessa fina saker :}.


Apple iPhone: (ca. pris 6000kr) Jag är riktigt less på min Sony Ericsson W595, som jag haft i lite mer än ett år. Jag vet, det är en kort tid att ha en mobil. Men den har bara varit trubbel. Jag har lämnat in den flera gånger, och den fortsätter krångla. Därför drömmer jag om en iPhone. En vän har en, och jag är så avundsjuk och jag vill också ha en. Jag har kikat runt lite på apple's hemsida och lite på youtubeklipp. Jag är kär i den, och vill ha en. Billigaste alternativet (som lockar mig) är Telias erbjudande. Då binder man sig till Telia i 24 mån. Fast jag har inte riktigt kikat på priserna ordentligt än, eftersom det inte är aktuellt att jag ska köpa någon... än.

NIKON D90: (ca. pris 10 000kr) Att jag är en NIKONtjej har nog inte undkommit någon som kikat in här. Och jag har varit sugen på D90'n sen den kom ut på marknaden. När jag kikade in på cyberphoto's hemsida så går kamerahuset endast på 9 000 kr(!). Behöver jag säga att jag är jättesugen på att göra av med hela november-lönen på den? Men oturligt så kommer julen snart, och jag behöver pengar till julklappar. Sen är faktiskt inte min D40 allt för dålig, inte för mig iallafall. Jag är inget proffs, och jag känner sällan att jag är för 'bra' för min kamera. Men den har några negativa sidor, som D90'n lyfter upp. T.ex. megapixlarna. Min D40 har bara sex, medan D90'n har 12,3.

NIKON SB-600: (ca. pris 2 700kr) Extern blixt. Det är ett måste i varje kamera väska, tycker många. Själv äger jag ingen, vilket jag tycker är en mindre katastrof. Jag har inte någon vidare koll på blixtar direkt, men jag har ändå fastnat för den här. Tror att den är lätt att förstå och jag vet att den fungerar bra. Jag har länge sagt att en extern blixt är det nästa som kommer att inköpas till kameraväskan. Men eftersom priset är lagom dyrt, så kommer det nog dröja ett litet tag innan någon sådan köps.

Apple MacBook: (ca. pris 10 000kr) En MacBook är ju egentligen otippad grej att vilja ha, om man heter Sara Pettersson. Men jag har blivit lite småförälskad. Sen upptäckte jag nyligen safari (MacBook's webläsare), och älskar det! Självklart kan man använda safari på en PC också. Jag har ju en fungerande laptop, som jag inte ens ägt ett år. Och don't get me wrong, jag älskar min lilla HP. Men det är något visst med MacBook. Det ger lite status, på något vis. Jag känner alltid ett litet sting av avundsjuka när jag ser någon (t.ex. på en buss eller i en film) som har en MacBook.

Så mina vänner. Det här är vad jag skulle inhandla om jag vann en massa pengar. :]
Förstår er som tycker att det här inlägget var lite tråkigt, men klockan är strax före tolv och det är en söndagkväll - ha överseende med att jag är enormt uttråkad.

Kommentarer
Postat av: mandy

köp en trisslott!

2009-11-23 @ 08:33:07
URL: http://pralin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jag håller med tänk om man kunde vara några slantar rikare ;)

2009-11-27 @ 15:21:24
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni