hey


NIKON D40 + Tamron 17-50/2.8
Det kommer snart att komma nya bilder,
jag måste bara bli levande först.

Jag lever! Även fast jag nästan är död.
Jag har ju tjatat om att jag varit förkyld hur länge som helst. Igår fick jag (och även personalen på jobbet) nog och skickade hem mig efter att jag jobbat 1tim&40min. Då började jag ringa runt lite hit och dit i sökande på skjuts till min vårdcentral. Jag fick en tid hos läkaren igår eftermiddag... Han konstaterade att jag har åkt på bihåleinflammation. Nu äter jag antibiotika i tio dagar framåt tillsammans med någon slemhinneavsvällande tablett.
Han gav mig förbud att jobba resten av veckan (typiskt då jag hade jobb både idag och imorgon inbokat) och ingen träning förrän jag känner mig mer än 100% frisk.
Nu spenderar jag min tid med att ligga i sängen och läsa HP varvat med säsong åtta av Scrubs (+ bonusmaterial såsom kommentarspår). Om ni äger någon serie på DVD så kika runt om det finns kommentarer om något avsnitt. Man lär sig mer om serien och det är kul att höra hur skaparna/skådespelarna tycker om de olika scenerna.

Nu har jag precis hoppat ut ur duschen och ska lägga mig igen och kika på Scrubs (eller läsa HP6, läste nyss ut femman in english).
Om 45 minuter får jag äta något. Det står på mina pencilintabletter att jag måste vänta en timma efter jag tagit dem med att äta. Tydligen ska de tas på fastande mage...

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Jag köpte min gamla kamera på mediamarkt, mitt gamla 50mm på cyberphoto, men då jag inte använder dem längre så står de inte med. Mitt nya hus (5d) köpte jag på Scandinavian photo innan jag började jobba där :) Resten har jag köpt efter ;P

Förrutom reflexskärm och några hållare till filter, som är köpta på tvspelsweb.se, eftersom det är billigare där, vilket jag också skrivit :)

2010-11-10 @ 20:07:58
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni