wiho!


Gamla bilder på Frans, tagna med lilla kameran.

VAD JAG HAR LÄNGTAT!

Jag har skjutit på det hur länge som helst, men nu - idag - beställde jag äntligen ett nytt objektiv. Egentligen hade jag planerat att köpa det i februari, men duktig-Sara sparade lönen från februari, och gör av med den i mars istället :]. Jag är så otroligt less på mitt kitobjektiv, och fotar nästan aldrig med det (använder mest mitt fast 50mm). Därför tog jag beslutet att klicka hem en ersättare för kitobjektivet; nämligen ett Tamron 17-50/2.8 :]. Älskar att det är fast bländare, det betyder att jag kan zooma utan att bländaren ändras :] - hello kort förgrund och mysig bakgrund.

Hela helgen bestod av jobb. På lördagen jobbade jag 12-20. På kvällen var Mate hos mig och vi kikade på Melodifestivalen (nej, Anna skulle inte vunnit - HEJA SALEM!) På söndagen jobbade jag 9.30-20, från öppning till stängning. Det var rätt tröttsamt att sitta i kassan i nästan tio timmar, det var en riktig seg söndag. När jag kom hem från jobbet tog jag det lugnt framför TVn med mamma. Fast runt 22 var jag så seg, så jag gick ner och gjorde mig iordning och lade mig och kikade på Harry Potter och fången från Azkaban istället. Jag var dock tvungen att pausa strax efter 23, för jag var så trött. :} Istället fick jag kika klart på filmen imorse.

Idag är jag nästan ledig, jag börjar jobba kl 17. Slutar kl 20, som alla andra måndagar, vilket betyder att jag missar att springa ute. Jättetråkigt, för jag behöver verkligen springa och träna upp lite flås. Visserligen kan man ju träna eget, men jag har noll disciplin och gör det nästan aldrig - fy skäms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni