hellodarknessmyoldfriend

Wow.
Det var längesen jag skrev något i bloggen. Julafton för att vara exakt. Jag har inte saknat bloggandet, och det har varit skönt att inte behöva känna att "den här bilden ska jag lägga upp" osv. Jag vet att min blogg inte är stor, men jag har ändå kännt att jag har velat vårda de få läsare jag har. En sak jag tycker är roligt är att, trots att jag inte har uppdaterat, har jag ändå haft (nästan) lika många personer som har kikat in här under jul&nyårs tiderna.

Den här gången kan jag inte skylla på att min dåliga uppdatering beror på att det inte händer något speciellt i mitt liv, för de här dagarna har stuckit ut lite i mängden. Julhelgen firades med nära & kära. Jag fick många fina julklappar, och inte en enda ska lämnas tillbaka. På annandagen vankades det utgång tillsammans med Sven & Mandy. Det var riktigt roligt och det var en lyckad kväll.



Dagen före nyårsafton åkte föräldrarna till Barcelona för att fly undan nyårsstöket. Jag hade huset för mig själv, vilket var skönt (efter den första dagen, då jag var jätte rastlös och ensam - tur att Frans var hemma!). På nyårsafton gick jag över till grannen, som är min bästa väns gamla hem innan hon flyttade hemifrån. Det var en lyckad kväll med gott sällskap och alles lagom mycket alkohol. Jag prövade tequila för första gången, och upptäckte att vi kom bra överens.



Jag har jobbat på som vanligt, nere på affärn. Jag har fått schema för januari. Jag jobbar ju istället för en som är sjukskriven, Monica kommer tillbaka sista januari om planerna går som de ska. Därför ska jag börja jaga nytt jobb, det handlar ju bara om att man måste få baken ur vagnen och inte bli så bekväm sen när jag bara kommer få en tid i veckan nere på Tempo. Hoppas jag tar tag i det snart. Jag har ju en tendens att vara så bekväm i min situation och sen låta den vara halvbra.

Idag ska jag åka in till Enköping och hjälpa syster i hennes & Johannes (sambo) nya lägenhet. Dom har skaffat en bostadsrätt, och håller renoverar nu för fullt. Köket kom igår och därför kan jag äntligen hjälpa till med något - skruva ihop hyllor och skåp. :]

Det här blev ett långt inlägg, vilket inte var meningen från början. Men det var skönt att skriva av sig lite.

Kommentarer
Postat av: Svennis

Det var väldigt kul på annandagen! Speciellt innan joar :P Nyår var också lyckat tycker jag :)

2010-01-05 @ 12:07:52
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/
Postat av: Mate

Riktigt trevligt med ett inlägg från dig :)Nyår var kul :) Speciellt eftersom jag var grym på namnklurisar

2010-01-05 @ 12:50:55
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: nä jag behövde ingen skärm för snön skötte jobbet åt den ;)

2010-01-06 @ 22:26:01
URL: http://nevnarien.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni