Sam Tsui

Det är egentligen pinsamt att jag inte har presenterat Sam Tsui och bloggen för varandra, eftersom jag lyssnar på honom varje dag. Sam slog igenom på youtube tillsammans med sin barndomsvän Kurt Schneider när de postade ett filmklipp med en cover på Journey's Don't Stop Believing. Två månader senare postade dom ett Michael Jackson medley. Tillsammans har dessa två klipp visats över 6,5 miljoner gånger på youtube.
Vad är det nu som gör dessa två killar så originella?

Titta & njut.

Don't stop believing



Michael Jackson medley


De har även lagt upp klipp där Sam sjunger solo, nedan kommer några ljudspår på de låtar jag tycker är bäst. (alla är covers, men dom har lovat att vi snart kommer få höra lite eget material)


Lady GaGa medley
Jag är egentligen inget fan av Lady GaGa, men jag tycker att Sam gör hennes låtar så bra. :]


Down - Jay Sean
En cover, såklart. Originallåten är ingen som spelas flitigt i mina högtalare, men den här akustiska versionen är något extra. (det är även den här låten som jag har spelat flest gånger i mitt iTunes bibliotek) - Har ni inte tålamod till att lyssna när Sam berättar lite osv, spola fram till ca 30sek.


Halo - Beyoncé
Behöver inga ord. Original låten är bra, detta är dock en lite mildrare version.


länkar:
Kurts youtube konto.
Kurts myspace.
Sams myspace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni