ticktickboom


NIKON D40 + nikkor 18-55/3,5-5,6

Jag tog några självpoträttsbilder idag ute i kylan. Jag har ju inte så mycket fotolust, och tänkte jag skulle pröva fota lite självporträtt iallafall. Tyvärr var det inte bra fotoväder, då det hade börjat mörkna lite. Och nu, efter rensning och redigering, märker jag att det är ju inte ens fokus på mig! Det är fokus på den dumma väggen bakom mig, som dessutom är sned. Eller, kameran lutar väl lite på stativet som var ställt i snön :]. Jag är alltså inte så nöjd med bilden fotomässigt, men jag gillar mitt hår på bilden ovan. Det var plattat och lite ruffsigt och sen spray, hårspray är en god vän som sällan sviker mig.

Idag har jag jobbat, igen. Det känns som att allt jag gör nu för tiden är jobba. Hinner inte med att träna från början, och får därför ingen konditionsträning genom att springa spåret. Jag försöker vara duktig och springa lite utöver träningarna, men nu är det så rysligt kallt, så jag kan inte springa utan att få ont i lungorna. Tempo tar upp det mesta av min fritid, framför allt mina kvällar. Jag går på schema för en som är sjukskriven, och hon jobbar mycket kvällar. Ta inte det här som att jag klagar, för det gör jag inte. Jag trivs med arbetet & med de flesta som jobbar där. Jag kikade även inne i fikarummet på mitt schema för nästa vecka, eftersom chefen åker bort har jag fått lite mer den här samt nästa vecka. Jag räknade lite på det och på 18 dagar kommer jag vara ledig fyra. Visserligen är inte alla de 14 dagarna hela dagar, men ändå. Det kommer klirra fint på kontot när jag får lön för januari den 15 februari (ps. imorgon är det en vecka kvar till lön, igen! - känns som jag nyss fick lön, tiden går så snabbt när man har saker att göra).

Kommentarer
Postat av: mandy

cuuuuutie!

2010-01-08 @ 00:01:01
URL: http://pralin.blogg.se/
Postat av: kusin malin

den där bilden är superfin=) även fast den är sne och du inte är i mitten;O

2010-01-08 @ 01:11:53
Postat av: Svennis

DU är supersöt!

2010-01-08 @ 08:12:26
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  
  SARA PETTERSSON
    dagbok
    jobb
    shopping
    handboll

  FOTO
    djur
    natur
    människor
    självporträtt
    allmänt
    stilleben
    tisdagstema
    instagram
    utrustning

  ÖVRIGT
    musik
    film/TV
    böcker
    favoriter
    youtube
    bloggprat



  2 0 0 9
   november - december

   2 0 1 0
    januari - februari - mars - april - maj - juni - juli
    augusti - september - oktober - november
    december

   2 0 1 1
    januari - februari - mars - april - maj - juni